No title

Total Visitors

Visitor Online

Send E-mail to friend

We are at FB too...

Google +



Tell a Friend

               

 

Villkor
 

viktig information: Internationella kunder (gäller ej EU-länder) betalar inte mervärdesskatt (moms) på inköp, varorna förtullas i mottagarlandet

 KÖPINFORMATION

» V-Dezign köpvillkor

» Ångerrätt

» Leveranssätt

» Garantier och service

 

ALLMÄN INFORMATION KÖPVILLKOR KONSUMENT

Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige. Alla priser anges i svenska kronor. Alla priser på www.v-dezign.se är web-priser och kan skilja sig från ordinarie butikspriser. Web-pris kan ej kombineras med avtal eller andra rabatter.

 

V-Dezign.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och ev. faktafel som kan finnas på vår hemsida eller i våra annonser. Felaktigheter kan förekomma och vi reserverar oss till rätten att utan förvarning göra ändringar på den här hemsidan. Alla bilder på våra sidor ska ses som illustrationer, och V-Dezign kan inte heller garantera att en bild återger varans exakta utseende samt egenskaper.

 

ÄGANDERÄTT

Alla varor förblir V-Dezign´s egendom tills dess att full betalning erlagts. Betalning definieras som kontanta medel och/eller underskrivet avtal

 

PRISER

Våra priser kan ändras av omständigheter som V-dezign inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

 

FRAKT, LEVERANSTIDER OCH TILLGÅNG PÅ VAROR

Din beställning skickas till vår orderavdelning som behandlar din beställning och därefter skickas varorna hem till dig via Posten. Leveranstiden är vanligtvis 3-5 arbetsdagar om produkten finns i lager.

 

Vi arbetar alltid efter att leverera beställda varor så fort som möjligt, men vi reserverar oss för att varan kan ha hunnit ta slut innan lagd order behandlats klart.

 

Innehåller din beställning produkter som tillfälligt är slut, väntar vi med att skicka din beställning tills alla produkterna finns för leverans. Du kan på egen begäran få delleverans av din beställning, dock tillkommer fraktkostnad för varje leveranstillfälle.

 

Om inte din order kan levereras i sin helhet så kontaktar vår kundtjänst dig omgående antingen via telefon eller mail. Vi tar självklart hand om beställningarna i kronologisk ordning. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid har du rätt att häva köpet.

 

 

 

 

LÄGSTA ORDERGRÄNS

Lägsta ordergräns som expedieras är 895 kr.

 

VÅRA AVGIFTER FÖR NÄRVARANDE

 

 

Fraktavgift

enl www.posten.se

Faktureringsavgift

29.00 kr

Retur frakt

40.00 kr

Webbretur frakt

30.00 kr

Outlösta paket

Faktisk kostnad + moms

 

 

 

 

 

 

 

BETALNING

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KORT

Om du väljer att betala med kort. Vid eventuella returer betalas pengarna tillbaka till ditt kort. Vi accepterar Visa, Mastercard och Paypal och Payson. Vi krypterar alltid betalkortsnumret, det gör köpet säkert. Konto/kreditkort - genom en krypterad säker anslutning direkt på nätet.

 

ÅTERBETALNINGEN SKER PÅ FÖLJANDE SÄTT

FAKTURA/KONTO

Mellanskillnaden återbetalas till ditt Konto.

 

 

 

 

BETALKORT

Mellanskillnaden betalas tillbaka till ditt betalkort.

 

 

 

 

LEVERANSER UTANFÖR SVERIGE

Vi skickar paket till alla länder/övriga världen. På dessa leveranser tillkommer en extra avgift. Gäller varor under 20 kg.

 

SKICKA INGA FÖRSKOTT

Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

 

MINDERÅRIGA

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa. Om så inte är gjort, makuleras din beställning per automatik och du måste be målsman göra beställningen åt dig.

 

PERSONUPPGIFTER

V-Dezign är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av V-Dezign för att kunna administrera dina inköp. Dina personuppgifter kan lämnas ut till och behandlas av V-Dezign:s moderbolag Europe And Asia Corner KB.

 

Som ett led i marknadsföringen gör vi analyser med stöd av dina uppgifter. Vi väljer ut personer som marknadsföringen riktas till utifrån olika kriterier. Kriterierna kan vara senast gjorda inköp, betalningssätt, eller kontosaldo om du har ett konto hos V-Dezign.

 

Om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring eller om du vill ändra/rätta till några uppgifter, maila till info@v-dezign.se  eller faxa +46 (0) 520-41 11 69 eller skriv till: Europe And Asia Corner KB, Slåttervägen 143, 46161 Trollhättan, Sverige, Sweden

 

Som kund till V-Dezign har du rätt att en gång per år få information om hur dina personuppgifter används. Skicka i så fall din begäran till adressen ovan.

 

FORCE MAJEURE

V-Dezign är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

 

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, stridsåtgärder och konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, naturkatastrof, krig, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden. uteblivna leveranser ifrån underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från V-Dezign sida, som gör att V-Dezign ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att V-Dezign befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

SUPPORT OCH TILLGÄNGLIGHET

Vi besvarar frågor via e-post inom 48 timmar från det att vi mottagit din förfrågan. Tidsgarantin gäller dock endast faktiska köp och beställningar, samt under vardagar. I de fall vi inte lever upp till tidsgarantin påtar vi oss att inom 48 timmar meddela kund om fördröjningen, samt orsak till denna.

 

14 DAGARS ÅNGERRÄTT PÅ DISTANSKÖP (Gäller för köp på www.v-dezign.se eller via telefon)

Enligt distansavtalslagen är du som konsument som handlar produkter på postorder, via telefon eller web berättigad till ångerrätt. Detta innebär att du har rätt att returnera oanvänd vara inom 14 dagar efter mottagandet. Mer information om distansavtalslagen hittar du genom att klicka här. www.konsumentverket.se

 

En vara kan lämnas / skickas in till Europe And Asia Corner KB Slåttervägen 143 46161 Trollhättan Sverige/Sweden

 

Väljer du att skicka in varan svarar du som kund för returfrakten. Från det att vi mottagit den fullständiga varan i väsentligt oförändrat skick, återbetalas ordervärdet inom 30 dagar.

 

Kvittot måste bifogas returen

Den återlämnade varan ska vara i väsentligt oförändrat skick och alla delar inkl produktkartong måste returneras, kartong får ej vara bruten - öppnad

Ångerrätten måste åberopas inom 14 dagar från mottagandet

 

Om ovanstående punkter ej uppfylls, godkänns ej din retur och varan returneras till dig och du debiteras för fraktkostnaden. Om du känner dig osäker eller har frågor om din retur, var god kontakta Kundtjänst på +46 (0) 520 18857

Eventuell återbetalning sker med samma betalsätt som säljtransaktionen

 

Ingen affär är avslutad förrän du fått och godkänt dina varor. Du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka.

Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har alltid rätt att häva ditt köp.

 

Ångerrätten gäller allt på hemsidan. Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Utnyttjar du ångerrätten och returnerar i originalförpackningen som postpaket eller brev debiteras en returfrakt oavsett paketets storlek eller antal artiklar.

 

Är det en större vara som levererats med Posten så gäller särskilda avgifter.

 

 

 

ÅNGERRÄTT

Vid retur tillkommer returfrakt.

Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi tillbaka hela beloppet inklusive fraktavgift.

Väljer du att returnera del av ordern betalar vi inte tillbaka avgifterna (detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor man beställt).

 

14 DAGARS ÖPPET KÖP / 14 DAGARS BYTESRÄTT(Gäller för köp i butik eller via fältförsäljning)

V-Dezign.se erbjuder dig som konsument öppet köp i 14 dagar från inköpsdatum (datum på kvitto) om inget annat anges och gäller alla produkter (undantaget värdebevis och presentkort) i V-Dezign.se sortiment, som inhandlats i någon butik eller via vår fältförsäljning.

 

Vid återlämnandet enligt ska förpackningen vara obruten/plomberad och produkten (inkl förpackningen) ska vara i nyskick. En vara kan återlämnas / skickas in till Europe And Asia Corner KB Slåttervägen 143 46161 Trollhättan Sverige/Sweden

 

Väljer du att skicka in varan svarar du som kund för returfrakten. Från det att vi mottagit den fullständiga varan i obruten förpackning, återbetalas ordervärdet inom 30 dagar.

 

Kvittot måste bifogas returen

Förpackningen ska vara obruten och varan ska vara i nyskick

Ånger eller öppet köp måste åberopas inom 14 dagar från mottagandet

 

Om ovanstående punkter ej uppfylls, godkänns ej din retur och varan returneras till dig och du debiteras för fraktkostnaden. Om du känner dig osäker eller har frågor om din retur, var god kontakta Kundtjänst på +46 (0) 520 18857

Öppet köp gäller ej juridiska personer. Eventuell återbetalning sker med samma betalsätt som säljtransaktionen.

 

BYTESRÄTT

Vid byte till annan färg eller storlek betalar du returfrakt.

Väljer du att lägga en helt ny beställning tillkommer fraktavgift.

Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

 

PRODUKTGARANTI

V-Dezign.se lämnar samma garantitid och garantivillkor som respektive tillverkare. Se din instruktionsbok eller kontakta tillverkaren för ytterligare information om garantitid och garantivillkor för just din produkt.

 

Ett fel som uppstått utan synbar anledning och som kan härledas till produkten själv eller tillverkningen åtgärdas utan kostnad för dig som kund under garantitiden. Alla fel som inte är ursprungsfel, täcks därmed inte av garantin, t ex yttre åverkan på produkten i form av tapp-, stöt-, eller vätskeskador.

 

OBS! Om din produkt är trasig vid ankomst kontakta alltid kundtjänst omedelbart på telefonnummer +46 (0) 520 18857 för information om hur du ska skicka din trasiga produkt, eller kontakta oss på info@v-dezign.se  vid mottagandet skall kund titta efter synliga skador och om sådana finns kontakta den leverantör som skickat varorna, www.posten.se eller www.schenker.se

 

FELSÖKNING OCH SUPPORT

Det kan alltid vara bra att först vända sig till tillverkarens support för att få hjälp med felsökning av produkten. Ett fel kanske går att åtgärda med hjälp av vägledning över telefon eller e-mail, och då behöver du inte vara utan din produkt.

 

FASTA PRISER

V-Dezign.se erbjuder fast pris för reparation av skador som inte omfattas av garanti. Vi vill ge dig möjlighet att direkt ta ställning till om det är värt att laga din produkt. Du behöver således inte vänta på ett kostnadsförslag utan reparationen kan påbörjas direkt, vilket förkortar den tid du behöver vara utan din produkt avsevärt. Fråga när du lämnar in din produkt så ger de dig aktuella fasta priser för just din produkt.

 

VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ INNAN DU LÄMNAR IN DIN PRODUKT FÖR REPARATION / GARANTI

Om din produkt utsatts för någon form av yttre åverkan som t ex vätska, tryck eller klämskador upphör produktgarantin att gälla, vi erbjuder kostnadsfri undersökning. För övriga produkter kan det tillkomma en undersökningskostnad om det visar sig att felet inte täcks av produktgarantin.

 

V-Dezign.se lämnar samma garantitid och garantivillkor som respektive tillverkare. Se din instruktionsbok eller kontakta tillverkaren för ytterligare information om garantitid och garantivillkor för just din produkt.

 

REKLAMATION

Gäller det en använd vara, ta kontakt med V-Dezign på +46 (0) 520-18857

Är paketet skadat, anmäl det på platsen. Hos www.Posten.se  eller dess ombud

Är innehållet skadat eller gäller det en större vara, som levererats med Posten, ring V-Dezign på +46 (0) 520-18857.

 

OUTLÖSTA PAKET

Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering.

 

Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att godset inte är skadat innan du tar emot och kvitterar leveransen.Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

 

SÅ HÄR GÖR DU

1. Fyll i retursedeln (bifogad i ditt paket) vad du returnerar och i förekommande fall vilka varor du önskar byta till istället.

2. Uppge orsaken till varför du inte är nöjd med ditt köp och vill returnera varan eller byta till en annan.

3. Du betalar en returfrakt som debiteras dig i efterhand oavsett paketets storlek eller antal artiklar. Har V-Dezign gjort en felexpediering så betalar du inga avgifter.

 

KONSUMENT SVERIGE

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se

 

Konsument Europa http://www.konsumenteuropa.eu

 

ÅTERBETALNING

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi det belopp du betalat samt avgifter inom 30 dagar om hela beställningen är returnerad.

 

Vid kontantköp sker återbetalningen i första hand via Swedbanks utbetalningsservice. Om du inte är ansluten till systemet måste du själv kontakta Swedbank för att få ditt konto anslutet. Genom att använda Swedbanks utbetalningsservice slipper du eventuella kostnader som bankerna tar ut för att lösa in en avi.

 

Om du betalat med betalkort, betalas beloppet tillbaka till ditt kort. Vid byte av vara debiteras kortet igen.

 

LEVERANSSÄTT

PAKET UNDER 20 KG

Fraktavgift tillkommer för varje beställning.

 

EXPRESS

Du kan få ditt paket inom 48 timmar, gäller när du beställer via Internet eller telefon (Norrland och Gotland inom 72 timmar). Kombinera gärna med SMS-avisering. Du får meddelande direkt i din mobiltelefon om att paketet finns att hämta. Välj leveransställe som passar dig bäst. För Expressleverans tar vi ut en extra kostnad. (Gäller Sverige)

 

NORMALPAKET

Leverans inom cirka en vecka. Du meddelas via SMS eller e-brev när paketet kommit fram. (Gäller Sverige)

 

HEMLEVERANS

Du kan även få paketet levererat ända hem till din dörr kvällstid (vardagar) kl. 17-21. (Gäller Sverige)

 

För denna service betalar du extra. Posten ringer dig innan paketet levereras, därför är det viktigt att du uppger rätt telefonnummer vid beställningen. Bor du utmed lantbrevbärarlinje saknas tjänsten Hemleverans. Du kan dock, utan extra kostnad, efter kontakt med din lantbrevbärare få ditt paket levererat hem dagtid med ordinarie tur.

 

VAROR ÖVER 20 KG

HÄMTA SJÄLV

Större varor hämtas på aviserad terminal. När du ringer och beställer får du information om var du kan hämta varorna. Vid aviseringen får du veta försändelsens vikt, volym med mera.

 

HEMKÖRNING

Varorna transporteras hem. Du blir kontaktad av transportören innan leverans.

 

POSTNUMMER

Sammanlagd fraktvikt*
20-30kg 31-100kg 101-200kg  201kg

100 00 - 799 99

245 kr 295 kr 495 kr 795 kr

800 00 - 999 99

295 kr 345 kr 545 kr 845 kr

*Fraktvikt är ett tal som beräknas på varans volym och är inte lika med verklig vikt.

GARANTIER OCH SERVICE

Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos V-Dezign kan du alltid känna dig trygg, tack vare generösa garantier och frikostiga servicetjänster.

 

SEKRETESS

Informationen du lämnar om dig själv kommer endast att användas internt.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig hos oss. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

 

TVIST

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

 

KVALITETSGARANTI

Alla elektriska apparater har minst ett års garanti. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. För garantiärenden utanför Sverige, hänvisas till respektive lands generalagent i det aktuella landet, Fakturan/följesedeln gäller som garantibevis. Alla produkter kan användas i Sverige.

 

MANUALER

Alla produkter vi saluför ska ha en svensk (och / eller) Engelsk manual. Om en produkt inte har svensk manual framgår detta i produkt texten.

 

När du köper produkter hos V-Dezign, behöver du aldrig känna dig osäker. Vår specialutbildade personal ger dig personlig telefonsupport när du behöver hjälp. Ring +46 (0) 520 18857

 

BYGGSERVICE

Vi hjälper gärna att bygga din valda produkt. Bestäm modell, så ordnar vi resten. Ring vår försäljningsavdelning på telefon +46 (0) 520 18857 så får du priser och närmare information.

 

ELRETURER

Från 1 juli 2001 gäller en ny lag. Alla uttjänta elprodukter ska tas hand om för att förbättra miljön. Genom att returnera dina gamla produkter till närmaste återvinningsstation eller att direkt returnera till oss (kunden betalar för fraktkostnaden) för elektronikprodukter eller delar av desamma, så hjälper du till att värna om vår gemensamma miljö.

 

FÖRETAGSINFORMATION

Öppettider försäljning +46 (0) 520 18857

Måndag - Fredag 09.00 - 18.00

 

Europe And Asia Corner KB

Slåttervägen 143

46161 Trollhättan

Organisationsnummer 969701-1717

Fax:+46 (0)520 41 11 69

info@v-dezign.se

!

Motonica & VOX Tag Cloud 1

Motonica & VOX Tag Cloud 2